Медитация с мудри – част 1

По дефиниция „мудра“ (или позиции на ръцете) е санскритски термин, означаващ печат. Тъй като нашите ръце са места за сетивно приемане, те имат дълбока връзка с мозъка – така начинът, по който държим ръцете си, може да повлияе на начина, по който работи умът ни.  Мудрата, която избирате, зависи от това как искаме да насочим потока от енергия в тялото си и, разбира се, дали се чувстваме удобно с нея.
В тази статия ще ви представя три от най-често използваните мудри за медитация. Можете да ги опитате една по една и да видите дали има промяна, в начина, по който се чувствате.

1. Jnana Mudra

 

 

Jnana Murda (nечат на мъдростта) се извършва чрез докосване на върха на палеца и показалеца заедно, оформя се кръг с пръстите, а ръцете се поставят на коленете, когато е седяща медитацията с дланите нагоре. Забележете дали можете да почувствате усещане за прозрение ? Тази мудра трябва да даде усещане за простор и да има лек подвигащ ефект върху тялото и ума.

2. Chin Mudra

 

Chin Mudra (печатът на съзнанието) се извършва по подобен начин на Jnana Mudra с върха на палеца и показалеца заедно, оформяйки кръг, но ръцете се поставят на коленете в седяща медитация с пръсти, обърнати надолу. Можете ли да усетите чувството за заземяване с дланите ви надолу? Тази мудра стимулира коренната чакра (1-ва чакра Муладхара) чрез енергията надолу, свързваща ни със земята.

3. Dhyana Mudra

 

Dhynana Mudra (печатът на медитацията) се извършва чрез поставяне на длланта на дясната ръка върху дланта на лявата ръка, като двете ръце почиват в скута. Можете ли да почувствате усещане за баланс с ръцете си, докато се държат заедно по този начин? Чрез свързването на ръцете тази мудра координира дясното и лявото полукълбо на мозъка и обединява всички противоположности.

Медитирайте и правете мудрите за релаксация и покой на съзнанието.

Esi

Източник: vinyasayogatraining.com

 

Comments

comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *